بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه+تصاویر

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۲ ب.ظ
اخبار ,اخبارعلمی,ایستگاه فضایی

مشاهده ایستگاه فضایی بین‌المللی از زمین، کار ساده‌ای نیست؛ زیرا این سازه به اندازه یک زمین فوتبال، در ارتفاع 420 کیلومتری، مدارگردی می‌کند.


زمانی که فرد به آسمان خیره می‌شود، ایستگاه به اندازه یک ستاره دوردست کوچک به نظر می‌رسد؛ اما «اندی اسمیت» عکاس، تصاویر زیبایی را شکار کرده که عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه طی مدارگردی‌اش حول زمین را به نمایش می‌گذارد.

در مقایسه با ماه، این ایستگاه مانند سنگی به نظر می‌رسد که به آسمان پرتاب شده است.

اخبار ,اخبارعلمی,ایستگاه فضایی

عرض این سازه 109 متر، طول آن 72.8 متر و ارتفاع آن 20 متر است و در مقایسه، شعاع ماه 1737 کیلومتر است که 0.273 برابر زمین است؛ با در نظر گرفتن این اندازه‌ها، مشاهده ایستگاه صحنه‌ای باورنکردنی است.

منبع : ایسنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲

نظرات  (۱)

سلام.
وبلاگ خیلی خوبی دارید واقعا خوشم اومد.
خوشحال میشم سری هم به وبلاگ من بزنی. من یه نسخه پیچم. یعنی تو داروخونه کار میکنم. توی وبلاگم اتفاقات جالبی که تو داروخونه رخ میده رو یادداشت میکنم. منتظر حضور گرمتون هستم.
ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی