بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

گوشی هایی که باید و نباید بخریم !!!

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۲۸ ب.ظ

شرایط این روزهای بازار کشور ما آن‌قدر نوسان دارد که نمی‌توان بر روی هیچ چیزی به طور قطع و به خصوص دراز مدت حساب باز کرد. حال ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید!

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

LG 4X HD

پس از آنکه در مقاله قبلی اس ۳ را به عنوان گزینه مطلوب خرید معرفی کردیم، این گوشی گران شد و در مقابل رقیبش یعنی 4X HD، کاهش قیمت خوبی را تجربه کرد. برای همین به شما توصیه می‌کنیم اگر گوشی اچ‌دی با چیپست توانمند تگرا ۳ می‌خواهید، 4X HD یک گزینه مطلوب برای خرید شما خواهد بود. هم اکنون این مدل با گارنتی اصلی، قیمتی کمتر از 1.300.000 هزار تومان دارد که سبب شده تا تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شود.

lg-4x-hd

Huawei G330

هواوی هم از آن دست سازندگانی است که رفتار عجیب و غریبی در بازار ما از خود نشان می‌دهد. ناگهان می‌بینیم یک گوشی با مشخصات خوب و قیمت عالی وارد بازار کرد، اما خیلی زود قیمتش سر ناسازگاری گذاشته و هرچه طرفدارانش بیشتر می‌شوند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود (تجربه G600).
ظاهرا گوشی G330 در مرحله خوب هواوی قرار دارد و با مشخصاتی چون نمایشگر ۴ اینچ و پردازنده دو هسته‌ای، دور و بر ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده تا از این نظر، یکی از خوب‌های بازار باشد. فقط تا هواوی نظرش را تغییر نداده، خیلی زود برای خرید آن اقدام کنید!

huawei-ascend-g330

Sony Xperia T

این گوشی یکی از همان مدل‌هایی است که قیمتش افت زیادی پیدا کرده و با توجه به امکانات بسیار خوبی که دارد، می‌تواند تبدیل به گزینه خرید مطلوبی شود. اکسپریا تی که در آخرین فیلم جیمز باند، این شخصیت سینمایی را همراهی می‌کرد، از یک نمایشگر 4.55 اینچی، هسته‌های قدرتمند Krait و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با قیمت کمی پایین‌تر از 1.300.000 تومانی، گزینه‌ای مطلوب جهت خرید شده است.

Sony-Xperia-T-0211

Sony Xperia U

این گوشی برای مدت‌ها در لیست خوب‌های ما بود اما به ناگهان قیمتش سر به فلک گذاشت و از آنجایی هم که ما ناز کسی را الکی نمی‌خریم، خیلی زود از لیست خوب‌ها حذفش کردیم تا بلکه درس عبرتی باشد برای دیگران! اما ظاهرا اکسپریا یو متنبه شده و با رنج قیمتی حدود ۶۵۰ هزار تومان، آمادگیش را برای ورود دوباره به لیست برترین‌ها اعلام کرد.
این گوشی زیبای سونی با بهره‌گیری از نمایشگر 3.5 اینچی و پردازنده دو هسته‌ای، یکی از خوب‌های بازار است و شاید تنها ایراد آن را باید در عدم پشتیبانی از کارت حافظه دانست.

xperia-u

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Samsung Galaxy SIII Mini

آیا واقعا اینکه نام گلکسی اس را یدک بکشید و مهم‌تر آنکه اسم گلکسی اس ۳ در جلوی شما درج شده باشد، دلیل بر گرانفروشی می‌شود؟! چرا باید رقمی بالاتر از 1.000.000 تومان برای یک گوشی ۴ اینچی با وضوح تصویر 480×800 پیکسل و پردازنده متوسط از سری NovaThor پرداخت، در صورتی‌که گوشی‌های با این مشخصات از برندهای رقیب، قیمت‌های به مراتب پایین‌تری دارند. پس گول نام گلکسی را نخورید و سراغ این مدل هرگز نروید!

Samsung-Galaxy-SIII-Mini

Huawei G300

کلا هواوی علاقه زیادی به داشتن تناقض در قیمت محصولات خویش دارد! حالا چرا؟ اگر نگاهی به سطرهای بالاتر بیندازید، گوشی G330 از همین کمپانی را ما در لیست خوب‌های خود جای داده‌ایم اما در مقابل G300 جزو بدهاست. این گوشی شباهت زیادی به G330 دارد، با این تفاوت اصلی که پردازنده‌اش تک هسته‌ای است و به جای آنکه این ضعف باعث ارزان‌تر بودن آن شود، آن را گران‌تر از G330 در بازار می‌بینیم. آیا واقعا هیچ عقل سلیمی در این شرایط، حکم به داشتن G300 می‌دهد؟!

Huawei-Ascend-G300

Sony Xperia Miro

این گوشی تقریبا از لحاظ ابعادی بسیار به اکسپریا یو شبیه است، اما چرا ما آن را در لیست بدترین‌ها گذاشته‌ایم؟ به این دلیل که شاید تنها برتری‌اش نسبت به یو در پشتیبانی از کارت حافظه باشد اما در مقابل نمایشگر وضوح تصویر پایین‌تری داشته و پردازنده تک هسته‌ای، آن هم با فرکانس کاری 800 مگاهرتز دارد که میرو را در رده ضعیف‌ها قرار می‌دهد! نکته جالب‌تر در این بخش قیمت حتی بالاتر آن نسبت به اکسپریا یو است تا به شما بفهماند بایستی یک خط قرمز پر رنگ دور این گوشی بکشید!

sony-xperia-miro_1

iPhone 5

ما ضد اپل یا محصولات آن نیستیم بلکه ضد گرانفروشی هستیم! وقتی آی‌فون ۵، مدل ۱۶ گیگابایتی آن نزدیک به 2.500.000 تومان قیمت دارد (انقدر صفر داره که نمی‌شه نوشت!)، آیا توجیهی برای خریدش می‌ماند؟! به خصوص وقتی که برترین رقبای این مدل نزدیک به نصف این گوشی قیمت گذاری شده‌اند، به راستی پرداخت چنین پولی جز اشتباه، چه حالت دیگری می‌تواند داشته باشد؟

منبع : آی تی رسان 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی