بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

فضانورد سرشناس کانادایی اعلام بازنشستگی کرد

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۴ ق.ظ

174-8.JPG

«کریس هدفیلد» نخستین فضانورد کانادا و فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی از خاتمه فعالیت های دولتی و بازنشستگی از آژانس فضایی کشورش خبر داد.

 فرمانده مأموریت اکتشافی 35 که چند هفته قبل با اتمام مأموریت پنج ماهه در فضا به زمین بازگشت، خبر اتمام فعالیت در خدمات دولتی و بازنشستگی از آژانس فضایی کانادا را در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

«کریس هدفیلد» که از سال 1992 میلادی بعنوان فضانورد فعالیت داشته است، در این کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه 10 ژوئن تأکید کرد: قصد دارم به 35 سال فعالیت در خدمات دولتی از جمله عضویت در آژانس فضایی کانادا خاتمه دهم.

این فضانورد 53 ساله خاطر نشان کرد: قصد ندارم با ادامه فعالیت در آژانس فضایی کشورم، مانعی برای دو فضانورد جوان در لیست انتظار برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ باشم.

با این حال آژانس فضایی کانادا دست کم تا سال 2016 میلادی شانسی برای اعزام مجدد فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ نخواهد داشت.

«کریس هدفیلد» در مدت پنج ماه اقامت و فرماندهی ایستگاه فضایی، دشواری های انجام کارهای روزمره زندگی مانند دست شستن، مسواک زدن و خوابیدن در شرایط بی وزنی را به تصویر کشید و در این مدت شبکه اجتماعی وی بیش از یک میلیون پیرو پیدا کرد.

نخستین فضانورد کانادا که در هوستون آمریکا نزدیک دفتر فضانوردان ناسا در مرکز فضایی جانسون اقامت دارد، هنوز تصمیمی در خصوص آینده شغلی خود نگرفته است، اما از احتمال ادامه فعالیت پروازهای فضایی (خصوصی) و تمایل به سرمایه گذاری تجاری در بخش خصوصی خبر داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی