بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

تماس صوتی با تلگرام

امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام ، از جمله قابلیت‌هایی است که کاربران به طور مداوم از شرکت پشتیبان درخواست افزوده شدن آن را دارند. تلگرام حقیقتا در زمینه پیام‌رسانی، چند سر و  گردن بالاتر از بقیه اپلیکیشن‌ها ایستاده و قابلیت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند، اما نبود امکان برقراری تماس صوتی سبب می‌شد تا کاربران مجبور باشند برای این کار، نرم افزار جداگانه‌ای نصب کنند. امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام بدون شک کاربران ایرانی را بسیار خوشحال خواهد کرد، چرا که بیش از نیمی از کاربران این پیام‌رسان را هموطنان عزیزمان تشکیل می‌دهند.

از قرار معلوم تلگرام، از چند ماه قبل فعالیت را برای افزودن قابلیت تماس صوتی آغاز کرده است. این فرآیند، از آنجایی که تلگرام سعی داشته تماس صوتیش با بهترین کیفیت، سرعت و امنیت ممکن ارائه شود، کمی زمان‌بر و طولانی شده است. امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام اکنون در دسترس کاربران اروپا است، اما بنابر گفته‌های وب سایت رسمی تلگرام، به زودی کاربران در سراسر دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند. رابط کاربری تماس صوتی تلگرام بسیار سرراست بوده و استفاده از آن راحت است.

تماس صوتی با تلگرام


تصویر اختصاصی از آغاز به کار قابلیت تماس صوتی تلگرام در کشور پرتغال

 

امنیت تماس صوتی با تلگرام

رمزنگاری نقطه به نقطه این بار در تماس صوتی تلگرام نیز گنجانده شده است، به این معنی که تنها دو طرف تماس قادر به شنیدن پیام هستند. به عبارت دیگر، اگر فردی به هر طریقی بین دو کاربر قرار گرفته و اطلاعات رد و بدل شده بین آن‌ها را شنود کند، این اطلاعات برایش غیر قابل مشاهده خواهند بود. ترفند جالبی برای تماس صوتی با تلگرام تعیین شده است. حین برقراری تماس، چهار اموجی به تماس‌گیرنده نمایش داده می‌شوند. کاربر باید این اموجی‌ها را با کاربر مقصد چک کند. اگر اموجی‌های نمایش داده شده برای وی نیز همین موارد بودند، یعنی تماس صوتی آن‌ها به طور صد درصد ایمن برقرار خواهد شد. دیگر خبری از کدهای طولانی و یا پیچیده برای اطمینان از امنیت تماس نیست.

بازنشر :گجت نیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی