بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

سفر مجازی سبز در " روز زمین "+عکس

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۱۸ ب.ظ

بیست و دوم آوریل (دوم اردیبهشت) روز زمین (Earth Day)‌ نامگذاری شده است؛ هدف از این اقدام افزایش سطح آگاهی و توجه جامعه جهانی نسبت به کره زمین و محیط زیست عنوان شده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گزارش با هدف گرامیداشت روز جهانی زمین، سفری مجازی به 10 جنگل دیدنی جهان دارد.

جنگل Crooked‌ در لهستان

ویژگی برجسته این جنگل وجود 400 درخت کاج خمیده ای است که در سال 1930 کاشته شده اند؛ گفته می شود که ظاهر عجیب این درختان توسط انسان ایجاد شده اند، اما شیوه و علت اصلی این اقدام مشخص نیست.

جنگل بامبو Sagano‌ در ژاپن

این جنگل در غرب حومه کیوتو واقع شده و مساحتی بالغ بر 16 کیلومتر مربع را در بر گرفته است؛ وزش باد در بین درختان بامبو صدای شنیدنی و دلنشینی ایجاد می کند.

جنگل Black‌ در آلمان

این جنگل در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان واقع شده و حضور پر رنگی در ادبیات فولکلور و عامیانه این کشور بویژه در داستان های برادران گریم دارد.

رشد متراکم درختان این منطقه باعث مسدود شدن تابش نور خورشید می شود و به همین دلیل به نام جنگل سیاه (Black Forest)‌ نامگذاری شده است.

جنگل - دریاچه Caddo‌ در آمریکا

این جنگل - دریاچه در مرز تگزاس و لوئیزیانا واقع شده و منطقه ای به وسعت 25 هزار هکتار را در بر می گیرد که بزرگترین جنگل سرو جهان نیز محسوب می شود.

پارک جنگلی Zhangjiajie‌ در چین

این پارک جنگلی ملی در استان هونان واقع شده است و علت شهرت آن نیز وجود ستون هایی در دل این جنگل است؛ این ستون های بلند و پوشیده از گیاه منبع الهام طراحی درختان معلق در فیلم علمی- تخیلی آواتار بوده است.

جنگل ملی Inyo‌ در آمریکا

این جنگل مساحتی بالغ بر یک میلیون و 900 هزار هکتار شامل کوه های وایت در کالیفرنیا و نوادا و بخش هایی از غرب سیرا نوادا در کالیفرنیا را در بر می گیرد.

این منطقه زیستگاه قدیمی ترین درخت زنده جهان، درخت کاج با نام مستعار Methuselah‌ است.

جنگل Bialowieza‌ در لهستان و بلاروس

این جنگل یکی از بخش های باقی مانده از جنگل های کهن اروپا است که مرز لهستان و بلاروس را در بر گرفته است؛ این منطقه بعنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جنگل بارانی Daintree‌ در استرالیا

این جنگل در شمال کوئینزلند واقع شده و یکی از قدیمی ترین جنگل های بارانی نجات یافته جهان محسوب می شود.

بیش از 12 هزار گونه حشره مختلف در این منطقه شناسایی شده اند و حدود 30 درصد قورباغه استرالیایی، خزندگان و جانوران کیسه دار، 65 درصد خفاش و گونه های پروانه به همراه 18 درصد گونه های مختلف پرندگان در این منطقه زندگی می کنند.

جنگل ابری Monteverde‌ در کاستاریکا

این جنگل در منطقه کوهستانی Cordillera de Tilarán واقع شده است و شامل شش منطقه اکولوژیکی و زیستگاه 2500 گونه گیاه، 100 گونه پستاندار، 400 گونه پرنده، 120 گونه خزنده و دوزیست و هزاران گونه حشره است.

جنگل Waipoua‌ در نیوزیلند

در این جنگل دو اصله از بزرگترین درختان زنده کاج Kauri‌ وجود دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی