بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

علاقمندان به رصد آسمان شب و اجرام آسمانی، این روزها چشم به آسمان شب دوخته اند تا شاهد عبور روشن‌ترین دنباله دار قرن باشند، دنباله دار آیسان ( ISON ) با پیش روی به سمت خورشید هر روز پرفروغ تر می‌شود تا در آسمان تاریک با چشم غیر مسلح هم دیده شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دنباله دار آیسان سپتامبر سال گذشته توسط ستاره شناسان آماتور روسی کشف شد. در هر دقیقه بیش از 50 تن گرد و خاک از هسته این دنباله‌دار جدا می‌شود که شاید بعضی از آنها به زمین برسند. آیسان از 10 هزار سال پیش هنگامی که یک نوار دور از سنگ‌های فضایی را در ابر اورت ترک کرد به سمت خورشید رهسپار شد. این دنباله دار، پس از طی میلیون‌ها کیلومتر در منظومه شمسی درحال حاضر در 1.2 میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد.

سایت نگاره های آسمان شب (Skypix) مجموعه ای از عکس‌های منجمان ایرانی از دنباله دارهای آسمان صبحگاهی را منتشر کرده که شامل تصاویری دیدنی از دنباله دار آیسان است.

اگر شما هم از این دنباله دارها عکسی تهیه کرده اید می‌توانید آن را در سایت http://skypix.org منتشر کنید و یا گزارش رصد یا عکاسی آن را به سایت آسمان پارس http://parssky.com/contact.aspx ارسال کنید.

دنباله دار ISON (محمد رحیمی)

دنباله دار lovejoy (علیرضا اخلاقی)

دنباله دار ISON (عرفان احمدی)

Comet Lemmon (محمد نوروزی)

آیسون در آسمان شهر (مهدی رحیمی)

comet Lovejoy c2013 R1 (مهدی رحیمی)

دنباله دار ISON (علیرضا اخلاقی)

دنباله دارهای ISON و Lovejoy (احسان رستمی زاده)

دنباله دار Comet 103P/Hartley (عباس احمدیان)

دنباله دار lovejoy (علیرضا اخلاقی)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی