بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

231-27.jpg

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران به عنوان یکی از 15 قدرت پیشتاز فضایی دنیا بر لزوم برخورداری از نگاهی بلند مدت و فراملی به فناوری فضایی و تلاش در مسیر گسترش دستاوردها به حوزه خدمات و کاربردهای فضایی تاکید کرد.

دکتر شریعتمداری که در مراسم روز فناوری فضایی به نمایندگی از رییس جمهور حضور یافته بود طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهداء و تقدیر از تلاش‌های محققان فضایی ایران افزود: ایران امروز در فهرست پنج کشور نوظهور فضایی قرار گرفته که در بین این پنج کشور نیز بیشترین سرعت پیشرفت را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بر لزوم اطلاع و التزام عملی همه مسوولان فضایی کشور به اسناد بالادستی این حوزه تاکید کرد و گفت: لازم است با اتخاذ یک نگاه بلند مدت و راهبردی، ظرفیت‌های کشور در این حوزه ارتقاء یافته و از فرصت‌های همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی به طور جدی استفاده شود و خدمات فضایی به طور محسوس در زندگی مردم وارد شود.

شریعتمداری با بیان این که بدون مشارکت ملل مختلف امکان فائق آمدن بر مشکلات و چالش‌های بزرگ بشری وجود ندارد بر ضرورت نگاه فراملی و بین‌المللی به فناوری فضایی و استفاده از آن در خدمت صلح و رفاه بشریت تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با وجود همه موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری فضایی که مرهون سرمایه‌گذاری ویژه جمهوری اسلامی در این حوزه و مهمتر از آن تلاش جوانان فکور و اندیشمند کشور در این حوزه بوده، گستردگی فناوری فضایی ایجاب می‌کند که با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ و بر اساس افقی بلند مدت در این حوزه فعالیت داشته باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه ضرورت حفظ یکپارچگی حوزه فضایی و همکاری همه ذینفعان در این بخش را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در این راستا سازمان فضایی ایران باید با استفاده از ظرفیت شورای عالی فضایی بین تمامی فعالان و ذی‌نفعان این حوزه هماهنگی ایجاد کند تا حیطه‌های دستاوردهای فضایی کشور به حوزه خدمات و کاربردهای این فناوری گسترش یابد.

وی در پایان با اشاره ضرورت دستیابی به حوزه مداری زمین آهنگ به عنوان یکی از مهمترین اهداف حوزه فضایی در کشور تاکید کرد: با همه پیشرفت‌ها باید این واقعیت را پذیرفت که برای تحقق سند چشم‌انداز در این حوزه مسیری طولانی در پیش داریم که نیازمند عزم و اراده‌ای استوار است.

به گزارش ایسنا معاون اجرایی رییس جمهور همچنین از تلاش ایران برای دریافت چهارمین نقطه مداری در فضا خبر داد.

دکتر شریعتمداری در حاشیه مراسم روز فناوری فضایی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ایران در تلاش است ضمن دریافت چهارمین نقطه مداری سومین نقطه مداری فضایی کشور را که همچنان در تملک ایران است حفظ کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی