بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

220-8.JPG

نخستین سیستم تصفیه آب مبتنی بر پوست گوجه فرنگی و سیب برای حذف آلاینده های مختلف از آب توسط محققان ابداع شد.

 دکتر راماکریشنا مالامپاتی از محققان دپارتمان شیمی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) روش ساده و کم هزینه ای را برای تصفیه آب در مناطق محروم و فاقد برق توسعه داده است که از مواد در دسترس استفاده می کند.

آلاینده های مختلفی از طریق کانال های فاضلاب، پساب صنعتی یا باران وارد آب می شوند که حذف چنین آلاینده هایی در مناطق محروم بسیار پر هزینه است.

ساختار پوست گوجه فرنگی به عنوان مواد زیستی برای حذف یون های فلزی سنگین و آلاینده های ارگانیک از آب مورد ارزیابی قرار گرفت؛ پوست گوجه قادر به جذب آلاینده های مختلف از جمله مواد شیمیایی آلی و غیر آلی حل شده، رنگ ها و آفت کش ها از آب است.

نتایج این مطالعه سال گذشته در مجله انجمن سلطنتی شیمی RSC Advances منتشر شد.

در مطالعه دیگری که توسط این محققان انجام شد، کارآیی پوست سیب به عنوان یک ماده زیست تخریب پذیر در تصفیه آب بررسی شد.

پوست سیب با خواص کاملا مشابه پوست گوجه فرنگی می تواند طیف گسترده ای از آلاینده های حل شده در آب را از طریق فرآیندهای جذب از آب حذف کند.

برای افزایش توان پوست سیب در استخراج آلاینده های شارژ منفی از اکسید زیرکونیوم بر روی سطح سیب استفاده شد و در این حالت آنیون هایی مانند فسفات، آرسنات و یون های کرومات از آب حذف شد.

نتایج این مطالعه در مجله انجمن شیمی آمریکا ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.


منبع : ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی