بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

Amir Kholoosi-12-29.jpg

استقلال با برتری دو بر صفر برابر فولاد برای تیم های صدر جدول خط و نشان کشید.

 دیدار استقلال و فولاد از هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر با برتری دو بر صفر آبی های پایتخت به پایان رسید. دو گل استقلال را جواد نکونام در دقیقه 17 از روی نقطه پنالتی و آندرانیک تیموریان در دقیقه 45+2 به ثمر رساندند.

نخستین فرصت این دیدار را فولادی ها در دقیقه سوم بدست آوردند. در این موقعیت اسماعیل شریفات با یک شوت سنگین از پشت محوطه جریمه، مهدی رحمتی را مجبور به واکنش کرد که این دروازه بان با نوک انگشتان خود، توپ را به کرنر فرستاد و از سوی مقتابل تنها دو دقیقه زمان لازم بود تا فرهاد مجیدی برای استقلال دست به اقدامی مشابه بزند.

در این موقعیت مهاجم استقلال با شوت سنگین از پشت محوطه جریمه فولاد تلاش کرد تا دروازه حریف را باز کند که توپ او از بالای دروازه با اختلافی ناچیز راهی اوت شد. البته موقعیت استقلال روی حمله به دست نیامد و اشتباه سنگربان فولاد این فرصت را نصیب کاپیتان استقلال کرد.

در ادامه این دیدار و در دقیقه 16 بود که حرکت انفرادی محمد مهدی نظری در محوطه جریمه فولاد باعث شد تا مدافع فولاد مجبور به خطای پنالتی بر روی او شود و این ضربه را جواد نکونام در دقیقه 17 با شوتی دقیق به گوشه دروازه به گل تبدیل کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود استقلال شود.

پس از گل استقلال، تیم فولاد برای به تساوی کشاندن کار به جلو آمد و آنها بر روی یک ضربه کاشته می توانستند به گل برسند. در دقیقه 17 این دیدار ارسال یک ضربه کرنر برای عبدالله کرمی این بازیکن را در موقعیت سر زنی خوبی قرار داد که ضربه او با فاصله ای اندک از کنار دروازه استقلال و در شرایطی که مهدی رحمتی کاملا نظاره گر صحنه بود، از کنار دروازه آبی پوشان راهی اوت شد.

در دقیقه 34 این دیدار، ارسال یک کرنر از جناح چپ فولادی ها، روی پای مجیدی نشست که ضربه این بازیکن ابتدا به مدافعان فولاد برخورد کرد و در ادامه امیرحسین صادقی با یک شوت تلاش کرد کار را دو بر صفر کند که مدافع فولاد، شوت این بازیکن را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

چاوز بهترین فرصت مساوی کردن این بازی را داشت اما شوت سنگین او یک بار به تیر دروازه برخورد کرد و یک بار نیز رحمتی شوت او را به صورت دوضرب مهار کرد.

سرانجام و در دقیقه 45+2 آندرانیک تیموریان با شوتی سنگین از روی ضربه کاشته گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

گزارش نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم فولادی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، تلاش کردند تا با حمله به عمق استقلال به گل برسند که عملکرد خوب مدافعان میزبان مانع از این اتفاق شد. با اینحال در دقیقه 52 این دیدار اسماعیل شریفات با فرار در عمق دفاع استقلال با یک شوت تلاش کرد یکی از گلهای خورده را جبران کند اما حضور به موقع صادقی این توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 55 جدی ترین فرصت فولاد برای رسیدن به گل ایجاد شد و شوت شریفات از گوشه محوطه جریمه استقلال به تیرک دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

شریفات در یکی از معدود حملات این تیم از جناح راست نفوذ کرد اما ضربه او از زاویه بسته به تیر دروازه برخورد کرد.

در آخرین دقیقه بازی نوری فرصت داشت اختلاف را کم کند اما ضربه او هم به تیر دروازه برخورد کرد تا برای سومین بار تیر دروازه ناجی مهدی رحمتی شود.

با خروج چاوز از زمین قدرت تهاجمی فولاد کاهش پیدا کرد و با توجه به اختلاف دو گل در بازی، انگیزه شاگردان فرکی کاهش یافت.

در ادامه بازی به سمت تعادل پیش رفت و دو تیم فرصت خاصی را نتوانستند روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند و این دیدار با همان نتیجه دو بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

استقلال با برتری مقابل فولاد خوزستان 19 امتیازی شد (با احتساب امتیاز کسر شده) و به رده‌ی ششم جدول صعود کرد. فولاد نیز 26 امتیازی باقی ماند و حالا پرسپولیس این فرصت را دارد تا با برتری مقابل راه‌اهن جای این تیم را در صدر جدول بگیرد. فولاد پیش از این به تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران باخته بود و با استقلال نیز به تساوی دست یافته بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی