بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

XperiaL-HandsOn-20-580-90سونی پس از معرفی آخرین میان قیمتی فعلی خود، به سراغ معرفی یکی دیگر از پرچم دارهای نسبتا خوش قیمتش به نام Xperia L پرداخت تا سال میلادی جدید برای سونی، به سالی پر از گوشی‌های گران قیمت و میان قیمتی تبدیل گردد! این پرچم دار خوش قیمت را می‌توان جایگزینی برای سایر میان قیمتی‌های سونی دانست، گرچه از نظر ظاهری شباهت فراوانی به برادر کوچک تر خود، یعنی Xperia J دارد. اکسپریا ال برای اینکه به جانشینی شایسته و لایق برای برادران زیر یک میلیونی خود تبدیل گردد، یک پردازنده 2 هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری 1 گیگاهرتز برای هر هسته، مجهز شده است و برای بهبود توانمندی سخت افزاری خود، یک چیپ گرافیکی آدرنو 305 را نیز در خود جای داده است. درباره تاریخ دقیق عرضه آن فعلا هیچ خبر رسمی از طرف سونی اعلام نشده است اما به گفته سونی، در چهار ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود و برچسب قیمت حدودی 229 دلاری نیز بر سینه آن خود نمایی می‌کند.

XperiaL-HandsOn-26-580-90سونی اکسپریا ال را می‌توان معجون تلفیقی دو مدل Xperia J و Xperia T دانست، گرچه هیچ وجه تمایز سخت افزاری را نسبت به آن دو در خود جای نداده است. در انتهای اسمارت فون خوش قیمت داستان ما، قوس معروفی همانند قوس مدل آرک اس سونی اریکسون (خدا بیامرز!) خود نمایی می‌کند. در عوض نوار فلزی اکسپریا ال، ظاهر آن را چندین برابر اشرافی‌تر می‌سازد. همان طور که گفتیم سونی اکسپریا L، برای ارزان‌تر شدن خود یک بدنه پلاستیکی نسبتا محکم را برگزیده است و در دست احساس پلاستیکی بودن گوشی تا حدی حس نمی‌شود! این اسمارت فون میان قیمتی، به خاطر اندام بسیار باریک و قوس کمرش، در دست به راحتی جای می‌گیرد و می‌توانید با یک دست خود، بر تمام گوشی مسلط شوید.

XperiaL-HandsOn-04-580-90یکی از صفات مثبتی که این پرچم دار میان قیمتی با برادر گران قیمت خود یعنی اکسپریا Z شریک شده، جای گیری دکمه قفل/پاور گوشی در طرف راست اکسپریا ال است. همچنین در سمت راست دو دکمه افزایش/کاهش صدا و دکمه دوربین نیز در طرف راست گوشی قرار گرفتهاند که راحتی کار با گوشی را برایتان چند برابر می‌سازند. دربالای گوشی یک پورت 3.5 میلی‌متری هدفون و در طرف چپ گوشی پورت درگاه میکرو usb، جای خوش نموده‌اند!

XperiaL-HandsOn-06-580-90یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با دقت 228 پیکسل در هر اینچ، با کلیدهای مجازی و اختصاصی اندروید، می‌تواند شما را به اکسپریا ال جذب نماید، گرچه در بعضی موارد حضور چنین کلیدهایی برایتان دردسر ساز خواهد بود! کیفیت صفحه نمایش اکسپریا L، بسیار مناسب رنج قیمتش است و اگر به صورت معمولی و با یک فاصله مشخص به صفحه نمایش خیره شوید، از میزان کنتراست ،وضوح و شارپ بودن تصویر متعجب خواهید شد چرا که خود را مقابل صفحه نمایش یک اسمارت فون گران قیمت مجسم خواهید ساخت، البته اگر در فواصل نزدیک به صفحه نمایش گوشی بنگرید،می‌توانید پیکسل‌های صفحه نمایش را به راحتی بیابید، گرچه هر اسمارت فونی در این رنج قیمت از این مشکل رنج می‌برد! خوشبخانه سونی، پسر خوش قیمتش را با نسخه 4.1.2 سیستم عامل توانگر اندروید گوگل همراه ساخته است که دو هسته‌ای بودن اکسپریا ال، می‌تواند لذت کار با آن نسخه را چندین برابر سازد. میزان واکنش پذیری صفحه نمایش در مقابل حرکات دست برروی آن بسیار مناسب بوده و شما را غرق در پسر خوش پوش و مدل لاغر سونی با نام Xperia L می‌سازد! اجرای برنامه‌ها در اکسپریا ال، با تاخیر یک تا دو ثانیه‌ای همراه است و در برخی مواقع مثل لود دوربین و…، میزان این تاخیر افزایش می‌یابد که این بار کمی غیر عادی است و می‌توان این مورد را یک نقطه ضعف برای اکسپریای وصف ناپذیر قصه ما قلمداد نمود. کی‌بورد مجازی اکسپریا L، بسیار ساده طراحی شده و فاصله کلیدها در حد مطلوبی قرار دارند که اشتباهات احتمالی کار با آن را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند!

XperiaL-HandsOn-08-580-90حال نوبت به بررسی توانمندی این اسمارت فون در بخش عکاسی رسیده است. سونی پسر جدید و ارزان قیمت خویش را با یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک دوربین دوم VGA روانه بازار خواهد ساخت. در کنار لنز دوربین یک فلاش LED خودنمایی می‌کند که تا حد بسیاری شما را در عکاسی، آن هم در تاریکی شب یاری می‌رساند! دوربین گوشی کمی با تاخیر اجرا می‌شود و اگر به فکر عکاسی سریع با این اسمارت فون افتاده‌اید، بهتر است این فکر را از سر خود بیرون سازید چرا که حالت فوکوس خودکار کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

XperiaL-HandsOn-30-580-90دسترسی به دوربین با توجه به ویجت موجود بر روی صفحه اصلی بسیار ساده است و کلید اختصاصی شاتر نیز در حالت عکاسی، کمک به سزایی به شما خواهد کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در حد متوسطی قرار دارد اما میزان نویز تصویر بسیار بالاست و شما را از عکاسی با خود نومید می‌سازد، گرچه شاید در مکان کم نورتر نویز تصویر کاهش یابد!

XperiaL-HandsOn-16-580-90شما می‌توانید محفظه پشتی گوشی را به راحتی بردارید تا به باتری،اسلات کارت حافظه و سیم کارت دسترسی یابید، اما بایستی در انجام این کار دقت خاصی را به کار برده تا به گیره‌های محفظه پشتی آسیبی وارد نشود. اکسپریا ال یک باتری 1750 میلی آمپری را در محفظه پشتی خود جای داده است که به علت توان مناسب باتری می‌توانید تا مدت حداقل یک روز با آن به آسودگی کار کنید.

منبع:آی تی رسان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی