بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

این نوشیدنی ، بوی نامطبوع سیر را از بین می برد

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ب.ظ

سیر

سیر دارای خواص درمانی بسیار به ویژه برای حفظ سلامت قلب و عروق می باشد، اما به دلیل بوی نامطبوعی که در بازدم ایجاد می کند، اغلب افراد از مصرف آن صرف نظر کرده و یا بسیار محدود در رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند.

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه اوهایو انجام شد، مشخص گردید که نوشیدن یک لیوان شیر پس از مصرف سیر می تواند در کاهش بوی نامطبوع آن نقش موثری داشته باشد.

محققان این دانشگاه با بررسی سیر خام و پخته دریافتند که شیر می تواند به میزان قابل ملاحظه ای سطح سولفور را در خون کاهش دهد. سولفور ترکیبی است که موجب بوی نامطبوع سیر در بازدم می شود. 

همچنین مشخص شد که چربی شیر در این زمینه نقش اساسی دارد، بنابراین شیر پرچرب در مقایسه با شیر کم چرب نتیجه بهتری در از بین بردن بوی بد سیر خواهد داشت.

مواد غذایی دیگری نیز برای از بین بردن بوی سیر پیشنهاد شده اند، از جمله محققان در بررسی های خود به این نتیجه رسیده ‌اند که می ‌توان با مصرف عسل، جعفری و کاهو پس از خوردن سیر تا حد زیادی بوی نامطبوع آن را در بازدم کاهش داد. 

منبع : سیمرغ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی