بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

ابداع روش جدیدی برای ردیابی گدازه های تاج خورشید

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۹ ق.ظ

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه آکادمی چین در همکاری با محققان آمریکایی و اروپایی روشی به نام «سه گوش سازی ژئومتریک» (geometric triangulation ) ابداع کرده اند که می تواند مسیر و سرعت گدازه های تاج خورشیدی را در حین عبور در فضا تعیین کند. 
سه گوش سازی در حوزه هایی مانند نقشه برداری و ناوبری استفاده می شود . در این روش از رصد های حاصل از دو نقطه جداگانه برای تعیین موقعیت نقطه سوم استفاده می شود. 


«لیو یینگ» سرپرست تیم تحقیقاتی گفت : داده های به دست آمده از فضاپیمای دوقلوی سازمان فضایی آمریکا «ناسا» به نام STEREO که در مدار زمین قرار دارد، اطلاعات مورد نیاز را برای تعیین سرعت و مسیر گدازه های تاج خورشیدی ‌ارایه می دهد. 
در زمان وقوع گدازه های تاج خورشیدی، امکان رهگیری لحظه ای، تعیین مسیر حرکت و سرعت آن به صورت لحظه ای و در زمان حرکت در فضا با شیوه ای مشابه پیش بینی وضعیت آب و هوا فراهم می شود. 
این داده ها امکان پیش بینی سرعت و زمان رسیدن گدازه های تاج خورشیدی را به زمین فراهم می کند و می توان با استفاده از آنها از وارد شدن خسارات زیاد به فضاپیماها، ماهواره ها، فضانوردان در مدار زمین، شبکه های برق، سیستم های ناوبری و شبکه های تلفن همراه پیشگیری کرد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی