بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

قبل از مدرسه , شروع مدارس,فصل شروع مدارس


این یک وظیفه بسیار مهم برای والدین محسوب می شود که بتوانند فرزندان خود را هر چه بیشتربرای شروع مدارس آماده سازند که ما در اینجا 5 راهنمایی بسیار مفید در این رابطه را برایتان بیان کرده ایم.

با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانه والدین موظف به ایجاد نظم و سازماندهی و ایجاد تغییراتی بر روی برنامه روزانه فرزندان خود می باشند. این یک وظیفه بسیار مهم برای والدین محسوب می شود که بتوانند فرزندان خود را هر چه بیشتربرای شروع مدارس آماده سازند  که ما در اینجا 5 راهنمایی بسیار مفید در این رابطه را برایتان بیان کرده ایم.
 
1 - تغییر در زمان خواب
چند روز یا ترجیحا یک هفته قبل از شروع مدارس باید در برنامه روزانه و زمان خواب تغییراتی متناسب با فصل مدارس ایجاد کرد تا فرزندان پس از ماه ها تعطیلی  بتوانند راحت تر با این برنامه  جدید برای شروع مدارسشان آماده شوند.  

2 - تشویق به پس انداز پول
تشویق کودکان به پس انداز کردن مقداری از پولشان برای طول دوران مدارس بسیار مهم می باشد. این برای کمک بیشتر به پدر و مادر بوده و در عین حال به پدر و مادر این اطمینان را می دهد که کودک شان از چه فعالیت های اضافی در مدرسه استفاده خواهد کرد.

3 - توضیح درباره فضای مدرسه
باید از قبل ذهنیت فرزندانی را که برای اولین بار می خواهند وارد فضای مدرسه شوند را آماده سازی کنید. به این ترتیب که فضای مدرسه را به زیبایی برای این کودکان توضیح داده و بحث های زیبایی در مورد مدرسه ، فعالیت ها، کلاس ها و غیره با آنها داشته باشید و حتی سعی کنید آنها را شیفته ی زودتر باز شدن مدارس کنید

4 - پرس و جو برای اطلاع از غذای مورد علاقه فرزندان
سعی کنید چند روز قبل از شروع مدارس به طور کامل با فرزندان در مورد غذای مورد علاقه اشان و اینکه چه مواد غذایی را دوست دارند با خود به مدرسه ببرند، صحبت کنید و نظر آنها را در مورد غذاهایی که اصلا برای آنها مفید نمی باشد تغییر داده و آنها را تا قبل از شروع مدارس کاملا قانع کنید.

5 - رفتن به محیط مدرسه
بهتر است که قبل از شروع مدارس فرزندان خود را به مدرسه برده و آنها را با مدیر و فضای جدیدی که قرار است ساعت ها و ماه ها از سال را در آن سپری کنند آشنا کنید. این کمک می کند تا آنها کمی برای مواجه شدن با یک محیط کاملا جدید از قبل آماده باشند . اولین روز مدارس معمولا یک روز پر از دلهره و اضطراب برای والدین می باشد. والدین موظف هستند که از قبل معلم فرزندشان را ببیند و با او چند کلامی صحبت کرده و آنها را با استعداد ها و نقاط ضعفی که به طور بالقوه در فرزندانشان وجود دارد آشنا سازند .

این ها ساده ترین کارهایی است که والدین قبل از شروع مدارس می توانند انجام دهند و هم چنین می توانند از راهنمایی ها و تجارب پدر و مادر های دیگر هم استفاده کنند. بهتر است والدین این تجربه ها و یا راهنمایی ها را با یکدیگر به اشتراک  بگذارند تا همه چیز برای شروع هر چه بهتر مدارس از قبل مهیا گردد. 


منبع: سیمرغ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی