بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

گوشی هایی که باید و نباید بخریم 2

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵ ب.ظ

شرایط این روزهای بازار کشور ما آن‌قدر نوسان دارد که نمی‌توان بر روی هیچ چیزی به طور قطع و به خصوص دراز مدت حساب باز کرد. حال ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته به خاطر نوسانات زیاد، ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد، پس اگر قصد خرید دارید، حتما به تاریخ آخرین پیشنهاد ما (تاریخ به روز رسانی مطلب) توجه کنید! 

تحلیل روز: ظاهرا نوسانات کاهشی بازار برای خریداران خوشایند بوده و برخی برندها همچون سونی و ال‌جی، کاهش قیمتی زیادی را تجربه کرده‌اند. پس با ما همراه باشید تا برترین‌های موجود در کشور را در حال حاضر به شما معرفی کنیم.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

LG Optimus Optimus VU

برای آن‌هایی که به دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ، پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی بالا و دوربین مناسب می‌گردند و از طرفی دوست هم ندارند بیشتر از ۱ میلیون تومان هزینه‌ای بپردازند، گوشی اپتیموس VU ال‌جی با قیمت حدودی ۹۳۰ هزار تومان (بدون گارانتی) یک گزینه منطقی و مقرون به صرفه است!

این محصول با دارا بودن یک نمایشگر که نسبت ابعاد ۴ به ۳ دارد، مناسب برای افرادی است که به وب‌گردی و مشاهده عکس، علاقه بسیاری داشته و کیفیت کالا نیز یکی از اولویت‌های خرید آن‌ها است.

lg-optimus-vu

Sony Xperia V

چه چیزی در خرید برای شما اولویت دارد؟ قدرت مناسب گوشی؟ قابلیت ضد آب بودن؟ نمایشگر با کیفیت و اچ‌دی؟ دوربین با کیفیت؟ اگر تمام این موارد را دوست دارید و در مقابل خیلی هم نمی‌خواهید که هزینه کنید، سونی اکسپریا V برای شما ساخته شده است! این محصول سونی هم اینک با قیمتی حدود 950 هزار تومان، گزینه‌ای مناسب برای عاشقان اکسپریا و اندروید است.

XPEIA V۲

Huawei  Y300

هواوی هم از آن دست سازندگانی است که رفتار عجیب و غریبی در بازار ما از خود نشان می‌دهد. ناگهان می‌بینیم یک گوشی با مشخصات خوب و قیمت عالی وارد بازار کرد، اما خیلی زود قیمتش سر ناسازگاری گذاشته و هرچه طرفدارانش بیشتر می‌شوند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود (تجربه G600).
ظاهرا گوشی هوشمند Y300 در مرحله خوب هواوی قرار دارد و با مشخصاتی چون نمایشگر ۴ اینچ و پردازنده دو هسته‌ای، دور و بر 450 هزار تومان قیمت گذاری شده تا از این نظر، یکی از خوب‌های بازار و شاید هم بهترین در این رنج باشد. فقط تا هواوی نظرش را تغییر نداده، خیلی زود برای خرید آن اقدام کنید!

Huawei-Ascend-Y300

Samsung Galaxy Pocket

آیا پول کافی برای خریدن یک گوشی هوشمند ندارید؟! یا شاید هم دارید و دوست ندارید بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان برای داشتن تلفن همراه هزینه کنید. به شما توصیه می‌کنیم که حداقل به سراغ یک گوشی هوشمند از برند معتبر بروید و در دامان گوشی‌های بی‌کیفیت این روزهای بازار نیفتید.

گلکسی پاکت سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و با اینکه قدرت سخت افزاری بالایی ندارد اما ارزش قیمت حدود ۲۸۰ هزار تومانی برای پرداختش را دارد.

samsung-galaxy-pocket

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Nokia Lumia 925

این گوشی نوکیا یکی از خوب‌های بازار در رده ویندوز فون‌هاست، اما چرا در لیست گوشی‌هایی قرار دارد که می‌گوییم آن را نخرید؟ برای آنکه این تلفن همراه نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی لومیا 920 تنها کمی برتری دارد و در مقابل در حدود 600 هزار تومان گران‌تر است که این مورد سبب می‌شود تا خریدنش توجیهی نداشته باشد! به خصوص آنکه با ورود لومیا 1020 به بازار، طرفداران این برند ترجیح خواهند داد تا نزدیک به ۲ میلیون تومان مبلغ این گوشی را برای 1020 هزینه کنند، حتی اگر کمی هم گران‌تر باشد.

Nokia-Lumia-925-2

Sony Xperia Acro S

بالا بودن قیمت در برخی از مدل‌ها، با مقایسه آن با گوشی‌های هم رده به خوبی مشخص می‌شود. حال وقتی این رقیب از خود سازنده مادر یعنی سونی باشد، دیگر هیچ بهانه‌ای را برای گران فروشی نمی‌توان پیدا کرد! یک مقایسه ساده آکرو اس با اکسپریا وی، نشان می‌دهد خرید آکرو اس تا چه میزان اشتباه مهلکی است! جایی که اکسپریا وی ضمن رعایت قابلیت مهمی چون ضد آب بودن، نمایشگر بهتر و سخت‌افزار قوی‌تری دارد و در عین حال قیمتش نیز کمتر است! پس چرا بایستی بالای 1.000.000 تومان بابت مدلی پرداخت کرد که مدل‌های قوی‌تر از آن، قیمت کمتری دارند؟!

xperia-acros

LG L7 II P713

شاید دیدن نام یک محصول از کمپانی ال‌جی، آن هم در شرایطی که اکثر گوشی‌های این سازنده قیمت‌های خوبی را تجربه می‌کنند، کمی عجیب باشد. اما L7 II نسخه تک سیم کارت آن نه تنها قیمت خوبی ندارد، بلکه در کمال شگفتی از مدل دو سیم کارته خودش نیز گران‌‌تر است و با مبلغی در حدود ۷۵۰ هزار تومان، به مدلی همچون L9 از همین کمپانی نزدیک شده که با نمایشگر بزرگ‌تر و سخت افزار قوی‌تر، انتخاب بسیار معقول‌تری است، پس چرا P713 را بخریم؟!

l7-ii

Apple iPhone 5

آی‌فون محصول خوب و متفاوتی است و ما هم ضد اپل نیستیم، اما ضد گرانفروشی هستیم! کم کم به تولد یک سالگی آی‌فون ۵ نزدیک می‌شویم و در طی این مدت، نوزادان بسیار زیبا و توانمندی از سایر کمپانی‌ها متولد شده‌اند که با مشخصات بسیار بهتر، قیمت خیلی کمتری دارند. پس واقعا چرا بایستی بالای 2.200.000 تومان بابت محصولی پول داد که یک نمایشگر ۴ اینچی دارد و برای عرض اندام در رقبای ارزان‌تر خود، چیزی به جز یک سیستم عامل متفاوت ارایه نمی‌دهد؟!

iphone5









منبع : آی تی رسان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی