بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

کپسول باری روسیه از ایستگاه فضایی جدا شد

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۳۴ ق.ظ

195-6.JPG

کپسول باری پروگرس 51 با جدا شدن از ایستگاه فضایی بین المللی، شرایط را برای الحاق کپسول باری اروپا فراهم کرد.

 کپسول باری پروگرس 51 حامل 3.1 تن غذا، سوخت، اکسیژن و تجهیزات علمی مورد نیاز برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ پس از دو روز سفر در تاریخ 26 آوریل (ششم اردیبهشت) به ایستگاه ملحق شد.

پروگرس 51 حامل زباله های ایستگاه فضایی پس از الحاق شش هفته به ISS روز سه شنبه 11 ژوئن (21 خرداد) از ایستگاه جدا شده و در فاصله ایمن با ایستگاه در فضا قرار گرفت تا شرایط برای الحاق کپسول باری جدید فراهم شود.

کپسول باری پروگرس 51 که از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شده بود، پیش از رسیدن به ایستگاه دچار نقص فنی شد و یکی از آنتن های سیستم الحاق خودکار آن از کار افتاد.

باوجود این مشکل، کپسول بدون آسیب زدن به حسگرهای ایستگاه فضایی مراحل الحاق را پشت سر گذاشت؛ اکنون تیم کنترل زمینی قصد دارند تست های مختلفی را بر روی پروگرس 51 انجام دهند و پس از آن کپسول با وارد شدن به جو زمین از بین خواهد رفت.

همزمان با مراحل جدا شدن پروگرس، فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی خود را آماده الحاق کپسول باری جدید می کنند؛ کپسول باری ATV-4 با نام مستعار «آلبرت انیشتین» متعلق به آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ در تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) به ISS‌ ملحق خواهد شد.

این کپسول باری حامل دو هزار و 478 کیلوگرم تجهیزات از جمله آب، غذا، اکسیژن و تجهیزات سخت افزاری برای فضانوردان، 10 روز قبل از پایگاه فضایی کورو در گویان فرانسه بوسیله موشک آریان 5 به فضا پرتاب شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی