بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

arash khamooshi-20-17.jpg

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل الوند همدان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال راه یافت.

 دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و الوند همدان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور با حساب 2 بر صفر به پایان رسید. بدین ترتیب، سرخ پوشان پایتخت به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. پرسپولیس در این مرحله باید با برنده دیدار دو تیم هم خانواده فولاد و فولاد نوین اهواز دیدار کند.

گل‌های این دیدار را رضا حقیقی (12) و امید عالیشاه (67) برای پرسپولیس یه ثمر رساندند.

این دیدار از ساعت 16 و 40 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور کمی بیش از 3000 تماشاگر آغاز شد.

**نیمه نخست: پرسپولیس یک – الوند صفر

10 دقیقه ابتدای این بازی هیچ صحنه قابل ذکری نداشت و هر دو تیم تنها به محک زدن یکدیگر پرداختند. هر چند در یکی دو مورد خاص، سرخ پوشان میزبان تلاش کردند به دروازه حریف نزدیک شوند اما در این کار ناموفق بودند.

دقیقه 10، حرکت پرسپولیس به سمت دروازه الوند یک کرنر برای این تیم به همراه داشت، هرچند این کرنر حاصلی برای آنها نداشت اما باعث شد که حملات دامنه دارتری به سمت دروازه مهمان انجام شود.

در دقیقه 12، خطای مدافع الوند بر روی خلعتبری پرسپولیس را صاحب یک ضربه ایستگاهی در فاصله حدودا 25 متری کرد. این ضربه را رضا حقیقی به زیبایی به گل اول بازی تبدیل کرد و به شدت از سوی هواداران تیمش تشویق شد.

دقیقه 21، بازیکن الوند می‌توانست با علیرضا حقیقی که امروز از دروازه پرسپولیس حراست می کرد تک به تک شود اما سیدجلال حسینی او را متوقف کرد. داور در این صحنه خطای حسینی را تشخیص داد و توپ را در اختیار همدانی ها قرار داد که این مساله با اعتراض پرسپولیسی ها روبرو شد.

یک دقیقه بعد باز هم شهرام کوثری به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کد و نرسیده به محوطه جریمه سرنگون شد اما این بار داور حرکت او را شبیه سازی تلقی کرد و به او اخطار داد.

دقیقه 28، حسین ماهینی از سمت راست چپ زمین الوند به داخل محوطه جریمه حریف نفوذ کرد و پاس عرضی سریعی را ارسال کرد اما خلعتبری برای استفاده از این توپ چند صدم ثانیه دیر رسید تا توپ در اختیار هادی زرین ساعد، دروازه بان الوند قرار بگیرد.

دقیقه 37، یک بار دیگر ماهینی سعی کرد تا به محوطه جریمه الوند نفوذ کند اما این بار با خطای جواد رحیمی از الوند متوقف شد. داور هم به بازیکن الوند کارت زرد داد.

30 ثانیه بعد، این بازیکنان الوند بودند که به دروازه میزبان رسیدند. علیرضا شاهسوند حرکت زیبایی را نزدیک خط طولی زمین انجام داد و توپ را به خوبی به روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد اما حقیقی به موقع از درازه خارج شد و توپ را مهار کرد.

**نیمه دوم:پرسپولیس 2 – الوند صفر

با شروع نیمه دوم هر دو تیم تلاش کردند که به درواه حریف نزدیک شوند اما تمام تلاش ها بی نتیجه باقی می ماند. دقایقی اولیه این نیمه هم مانند نیمه نخست بدون خلق موقعیت گل سپری می شد و توپ بیشتر در میانه میدان می چرخید. میزان اشتباه های فردی در 10 دقیقه نخست نیمه دوم در هر دو تیم بسیار بالا بود.

دقیقه 60، پس از چند رفت و برگشت و پاس های تک ضرب بین بازیکنان پرسپولیس، توپ پشت محوطه جریمه به رضا حقیقی رسید. در حالی که هواداران پرسپولیس یکصدا محمد نوری – که تازه به میدان آمده بود – را تشویق می کردند، حقیقی شوت محکم و زیبایی را به سمت دروازه الوند شلیک کرد که با اختلاف چند سانتی متر از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68، پرسپولیسی ها می توانستند دروازه تیم مهمان را برای دومین بار باز کنند. در این صحنه، توپ پس از یک رفت و برگشت در گوشه زمین به ماهینی رسید اما او نتوانست سانتر مناسبی به روی دروازه الوند انجام دهد. همین توپ در برگشت به محمد نوری رسید و او بلافاصله توپ را به ماهینی سپرد. ماهینی این بار سانتر بسیار خوبی انجام داد تا امید عالیشاه به زدن یک ضربه سر دیدنی گل دوم بازی را به سود تیمش به ثمر برساند.

دقیقه 69، بازیکنان الوند چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما نتوانستند از این فرصت عالی استفاده کنند و توپ را به دیوار دفاعی پرسپولیسی ها کوبیدند.

در ادامه این دیدار گلی از خطوط دروازه دو تیم رد نشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی