بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

5-130.JPG

ناسا قصد دارد با همکاری شرکت گوگل، پروژه ربات‌های پرنده مجهز به تلفن‌همراه هوشمند را برای تهیه نقشه‌ سه‌بعدی از ایستگاه فضایی بین‌المللی اجرایی کند.پروژه تانگو (Project Tango) گوگل شامل تلفن‌همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید مجهز به حسگرهای سه‌بعدی درون یک ربات کروی است.

تیم پروژه‌ها و فناروی پیشرفته (ATAP) گوگل در همکاری مشترک با محققان مرکز ایمز ناسا در حال کار بر روی نمونه اولیه‌ای از این سیستم هستند.

نمونه اولیه سیستم شامل تلفن‌همراه هوشمند پنج اینچی با قابلیت رهگیری و نقشه‌برداری سه‌بعدی از طریق دوربین تلفن است که درون یک ربات کروی جای می‌گیرد.

ربات کروی Nasa Spheres از قابلیت پرواز و فعالیت در شرایط گرانش صفر ایستگاه فضایی برخوردار است.

قابلیت‌های نقشه‌برداری و رهگیری این ربات کروی با کمک حسگرهای تلفن‌همراه هوشمند، برای نخستین‌بار امکان تهیه نقشه‌ سه‌بعدی از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را فراهم می‌کند.

آزمایش عملکرد ربات Spheres در گرانش صفر با موفقیت انجام شده است، اما پرتاب نمونه اولیه ربات به مدار زمین برای تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.


منبع : ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی