بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

قلب من فروشی نیست

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ

قلب من فروشی نیست/ نوشته پروین چوبی/ نشر طنین قلم/ 154 صفحه/ تیراژ هزار نسخه/ قیمت 4 هزار تومان

قلب من فروشی نیست



«قلب من فروشی نیست» یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده توسط انتشارات طنین قلم است که با تلاش و گردآوری پروین چوبی نوشته و روانه بازار کتاب شده است.

کشورهای فقیر آسیا سالها‌ است که به محل مناسبی برای پیوند اعضا تبدیل شده است، درست است که هنوز هم اروپایی‌ها، علاقه چندانی به اهدا عضو ندارند، و در قاره سبز، پیوند اعضای بدن به سختی صورت می‌گیرد. اما در عوض آسیا بازار خوبی برای پیدا کردن هر ارگان حیاتی بدن است، این تجارت چندان هم غیر طبیعی نیست، کمبود اهدا کنندگان اعضا در کشورهای ثرتمند باعث می‌شود خارجی‌های مبتلا به بیماری‌های مختلف به کشورهای فقیری چون چین، پاکستان، ترکیه، مصر، کلمبیا و فیلیپین بروند وبرای زنده ماندن، اعضای بدن مردم این کشورها را خریداری نمایند.

مطالب بالا، بخشی از مقدمه کتاب« قلب من فروشی نیست» می‌باشد که در آن پروین چوبی، به‌عنوان گردآورنده کتاب، دست به بررسی تجارت اعضای بدن در آسیا زده است.

عمده‌ترین هدف نگارنده این کتاب توجه به تجارت سیاه اعضای بدن در کشورهای فقیر آسیایی است و از جمله کشورهایی که وی به طریقه اعمال این تجارت پرداخته می‌توان به هند، پاکستان و فیلیپین اشاره کرد.

موضوع نوشتار حاضر، تجارت سیاه اعضای بدن در آسیا است. «در سال 2006، اخباری از خارج کردن اعضای بدن تمرین کنندگان زندانی فالون کونگ افشا شد. حزب کمونیست چین در اردوگاه‌های مخفی کار اجباری، اندام‌های حیاتی (قلب، کلیه، کبد، قرنیه و...) بدن هزاران نفر از تمرین کنندگان زندانی فانون گونک (روش پاکسازی روان و جسم) را در حالی که زنده‌اند خارج کرده و برای پیوند اعضا در معرض فروش قرار می‌دهد، سپس باقی‌مانده اجساد در کوره‌های زباله‌سوز سوزانده می‌شوند.» «دیوید اتاس» و «دیوید کیلگور»، دو تن از فعّالان حقوق بشر کانادایی، به دنبال این خبر تحقیقات خود را آغاز می‌کنند. این کتاب محصول تحقیقات ایشان در زمینه تجارت اعضاء بدن در آسیا، چین، هند، فیلیپین، ژاپن و پاکستان است که به صورت جامع عرضه گردیده است.

طی سال‌های اخیر، کشورهای فقیر قاره آسیا به محل مناسبی برای پیوند اعضا تبدیل شده است. کمبود اهداکنندگان اعضا در کشورهای ثروتمند موجب گردیده تا خارجی‌های مبتلا به بیماری‌های مختلف برای خرید اعضای بدن، به کشورهای فقیری چون چین، پاکستان، هند، فیلیپین و... هجوم بیاورند.

در بخشی از این کتاب آمده:

طی سال‌های اخیر، کشورهای فقیر قاره آسیا به محل مناسبی برای پیوند اعضا تبدیل شده است. کمبود اهداکنندگان اعضا در کشورهای ثروتمند موجب گردیده تا خارجی‌های مبتلا به بیماری‌های مختلف برای خرید اعضای بدن، به کشورهای فقیری چون چین، پاکستان، هند، فیلیپین و... هجوم بیاورند.

با وجود این‌که خریداری اعضای بدن به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی و فقدان قوانین حمایتی لازم از اهداکنندگان اعضا در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است، اما سود سرشار از خرید و فروش اعضای بدن به قدری زیاد است که بازارهای سیاه تجارت اعضا بدون در نظر گرفتن این محدودیت‌ها همچنان پررونق می‌باشد.

بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورها می‌توانند با پذیرش بیماران خارجی و ارائه خدمات درمانی به آنها به‌صورت قانونی کسب درآمد کنند؛ اما این امکان، موجب بروز پدیده‌ای به نام «توریسم پیوندی» گردیده که از طریق آن بیماران نیازمند پیوند اعضا در پوشش مسافرت‌های توریستی اقدام به مسافرت به این کشورها نمایند...

منبع : تبیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی