بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

علت زیاد برفک زدن یخچال و راه حل آن

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

زیاد برفک زدن یخچال, علت برفک زدن یخچال


برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زندعلت می تواند خراب شدن لاستیکهای دور در یخچال و فریزر باشد. 

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم‌بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود. برای آب کردن برفک یخچال نخست آن را از برق بکشید ، وسایل را از داخل آن خارج کرده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. هرگز از مواد تیز برای کندن برفکها استفاده نکنید. می توانید برای سرعت بخشیدن به کار پنکه ی کوچکی را مقابل یخچال بگذارید خواهید دید که در چند دقیقه تمامی برفکها آب می شوند.

یخچال را با دستمالی تمیز کاملا خشک کنید و سپس مواد غذایی را سر جایشان بگذارید و یخچال را به برق بزنید . دقتی کنید اگر رطوبت در یخچال بماند دوباره تبدیل به برفک می شود.

 

زیاد برفک زدن یخچال, علت برفک زدن یخچال



عمر یخچال و فریزر به زن شما بستگی دارد!
با رعایت این نکات ساده اما کاربردی می‌توانید عمر یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. اگر موبه‌مو به توصیه‌های ما عمل کنید نیازی به تعویض و تعمیر یخچال فریزتان نخواهید داشت.

همیشه مراقب باشید، محل قرار گرفتن یخچال و فریزر در کنار دستگاه‌های تولید‌کننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن و شوفاژ به‌ویژه در فصل زمستان نباشد. گرمای این وسایل موجب هدر رفتن انرژی سرمایشی یخچال و خرابی موتور آن می‌شود.

اگر تصمیم دارید یخچال خانه‌تان را تکان دهید و از جایی به جای دیگر منتقل کنید باید مراقب باشید، دستگاه را پیش از حرکت دادن 3 ساعت خاموش کرده و اجازه دهید گاز آن از جریان بایستد.

برای توزیع گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال و فریزر مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است.

از قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال روشن خودداری کنید این کار انرژی موتور دستگاه را هدر می‌دهد.

اگر یخچال‌تان بوی مواد‌غذایی را به‌خود گرفته و این موضوع شما را ناراحت می‌کند، برای از بین بردن این بو می‌توانید از پک‌های آماده بوگیر یخچال یا کیسه زغال استفاده کنید. برای تهیه آن کافی است چند قطعه زغال کوچک را درون یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و در یخچال بگذارید.

اگر کودکی دارید که بدون دلیل در یخچال را باز می‌کند به او آموزش‌های لازم را در این زمینه بدهید. این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و برای دستگاه مضر است.

اجازه ندهید برفک یخچال یا فریزر سراسر آن را بگیرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی یا جسم تیز و خشن برای از بین بردن برفک‌ها استفاده نکنید.

منبع : webshad.com

bartarinha.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی