بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

151-1.jpeg

انجمن فیزیک ایران، اسامی دبیران فیزیک برنده سفر به مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا (سرن) را اعلام کرد.

پس از دو دوره بررسی پرونده‌های واصله، سلیمان معروفی از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر حسابی مهاباد و صدیقه رضاپور از آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد برای اعزام به مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا در راستای تفاهم نامه منعقد شده با سرن انتخاب شدند.

این دبیران تابستان سال آینده طی یک دوره‌ی سه هفته‌یی با هدف آشنایی با این مرکز و تحقیقات آن، مهمان مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا خواهند بود.

انجمن فیزیک ایران از دبیران فیزیک علاقه‌مند به فیزیک ذرات بنیادی که خود را واجد شرایط می‌دانند و دانش‌آموزان، دانشجویان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش که دبیر فیزیک واجد شرایطی را می‌شناسند درخواست کرده بود با پرکردن برگه معرفی و فرستادن آن به دفتر انجمن فیزیک در انتخاب دبیران اعزامی مشارکت کنند.

داشتن حداکثر سن 40 سال، توانایی در مکالمه و نوشتن به زبان انگلیسی در حدقابل قبول، داشتن سوابق علمی و حرفه‌یی ارزنده مرتبط با فیزیک و انجام فعالیت‌های فوق برنامه مرتبط با این رشته از مهمترین معیارهای مورد توجه بوده است.

دوره‌ آموزش بین‌المللی معلمان فیزیک در سرن از سال 1998 آغاز شده و از دو، سه سال پیش، کشورایران هم سهمیه اعزام سالانه دو معلم فیزیک را دریافت کرده است.

سرن(CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌یی است که در حاشیه شهر ژنو سوئیس در شهر میرین و در مرز مشترک فرانسه و سوئیس واقع شده است. سرن در 29 سپتامبر سال 1954 میلادی شکل گرفته و طی این مدت نزدیک توانسته نقش بسیار موثری در رشد و توسعه علم فیزیک داشته باشد. تحقیقات انجام شده در این مرکز و کسب جوایز متعدد توسط دانشمندان و پژوهشگران فعال این مرکز معتبر علمی دنیا نشان از اهمیت سرن در عرصه تبادلات علمی دنیا دارد.

شتابگر بزرگ هادرونی (LHC) که به دلیل تحقیقات گسترده در زمینه‌های مختلف فیزیک بنیادی از جمله کشف ذره بوزون هیگز شهرت چشمگیری دارد در سرن واقع است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی