بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

دستاورد جدید محققان برای رؤیای درخت طلا !

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۳۷ ب.ظ

8-86.JPG

مشاهده آثار ناچیز طلا در برگ درختان اوکالیپتوس در حال رشد بر روی رگه‌های طلا می‌تواند به عنوان نشانگری برای شناسایی طلاهای مدفون در عمق زمین مورد استفاده قرار گیرد.

درختان اوکالیپتوس با هدف یافتن آب در مناطق خشک، ریشه‌های خود را به اعماق زمین می‌فرستند و حتی قادر به نفوذ در مناطق غنی از ذخایر طلا هستند؛ این درختان می‌توانند ذرات میکروسکوپی طلا را همراه با آب جذب کنند.

در مطالعه جدید محققان استرالیایی، درختان اوکالیپتوس در حال رشد در دو سایت اکتشاف طلا در جنوب و غرب این کشور را با استفاده از تصویربرداری اشعه ایکس و با هدف یافتن نشانه‌هایی از طلا در برگ ها، شاخه‌ها، پوسته و خاک محل رشد درخت مورد بررسی قرار دادند.

ریشه برخی از درختان اوکالیپتوس با ارتفاعی بیش از 10 متر تا عمق 40 متری نفوذ می‌کند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، ذرات ریز طلا توسط ریشه‌ها جذب شده و با حرکت در سراسر درخت، با غلظت بسیار ناچیز در برگ‌ها جمع می‌شوند.

غلظت طلای مشاهده شده در برگ‌ها چند صد هزارم گرم در هر تن است که برای گیاه سمی بوده و به همین دلیل از برگ‌ها خارج می‌شود.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان زمین‌شناسی آمریکا در سال 2011 میلادی، تنها 51 هزار تن طلا در ذخایر سراسر جهان وجود دارد، اما این کشف غیر معمول، یک مزیت برای مقابله با مشکلات ناشی از کاهش ذخایر طلا و افزایش سرسام آور قیمت این فلز گرانبها محسوب می‌شود.

ارتباط بین محل رشد گیاه و ذخایر طلای مدفون در عمق زمین می تواند به توسعه فناوری‌های جدید برای اکتشافات معدنی منجر شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی