بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

خطر سقوط بقایای ماهواره اروپا از فضا

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶ ب.ظ

10-82.JPG

بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا، بخش هایی از ماهواره GOCE تا یک ماه دیگر از جو عبور و در نقطه نامعلومی از زمین سقوط خواهد کرد.

 ماهواره 450 میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا موسوم به GOCE با هدف نقشه برداری از میدان گرانشی زمین در سال 2009 میلادی به فضا پرتاب شد.

این ماهواره در مقایسه با ایستگاه فضاییبین المللی که در ارتفاع 400 کیلومتری بالای زمین قرار دارد در مدار پایین در ارتفاع 224 کیلومتری قرار گرفت.

ماهواره GOCE در طول مأموریت دو ساله خود موفق به تهیه دقیق ترین مدل از میدان گرانش زمین و نخستین نقشه با وضوح تصویری بالا از مرز بین پوسته و گوشته زمین شد.

مأموریت این ماهواره، اواسط ماه اکتبر (مهر ماه) همزمان با اتمام سوخت فضاپیما خاتمه می یابد.

بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا (ESA)، این فضاپیما دو تا سه هفته پس از اتمام سوخت در نقطه ای نامعلوم از زمین سقوط خواهد کرد.

منطقه دقیق سقوط فضاپیما در زمان نزدیک شدن به زمین مشخص می شود؛ با توجه به اینکه دو سوم زمین از اقیانوس ها پوشیده شده است، احتمال بروز خطر جدی برای ساکنان زمین بسیار کم عنوان شده است.

بسیاری از ماهواره ها در هنگام ورود به جو زمین از بین می روند، ‌اما قطعات بزرگ می توانند از جو عبور کرده و به سطح زمین برسند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی