بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

۱۷۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

14-635.jpg

محققان موسسه پژوهشی «اسکریپس» در حال کار بر روی دارویی هستند که مزیت‌های ورزش کردن را بدون حرکت دادن عضلات به انسان ارائه خواهد کرد.

پژوهش‌ها نشان داده که یک ترکیب بر سطوح پروتئین REV-ERB در عضلات تاثیر می‌گذارد که متابولیسم را افزایش داده، سطوح کلسترول را طبیعی کرده و بر میزان خواب موثر است.

کارشناسان امیدوارند بتوانند از این ترکیب در آینده به معلولان در دستیابی به مزایای ورزش بدون نیاز به حرکت کمک کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۵:۰۱

19-386.jpg

بسیاری از کشورها با معمای چگونگی تامین غذای جمعیت در حال رشد با وجود کمبود فضا و زمین روبرو هستند و چین برای حل آن، برنامه‌هایی برای مزارع عمودی را رونمایی کرده است.

 این آسمان‌خراشهای 187 متری کشاورزی،‌ شاید بیشتر شبیه برجهای مسکونی موجود در شهرهای بزرگ باشند اما از آنها تنها برای پرورش سبزیجات و میوه استفاده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۹

220-8.JPG

نخستین سیستم تصفیه آب مبتنی بر پوست گوجه فرنگی و سیب برای حذف آلاینده های مختلف از آب توسط محققان ابداع شد.

 دکتر راماکریشنا مالامپاتی از محققان دپارتمان شیمی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) روش ساده و کم هزینه ای را برای تصفیه آب در مناطق محروم و فاقد برق توسعه داده است که از مواد در دسترس استفاده می کند.

آلاینده های مختلفی از طریق کانال های فاضلاب، پساب صنعتی یا باران وارد آب می شوند که حذف چنین آلاینده هایی در مناطق محروم بسیار پر هزینه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۶

1-665.jpg

با حضور جواد نکونام و نمایندگان باشگاه تراکتورسازی در فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی دیگر فاصله چندانی برای پیوستن به تیم تبریزی ندارد.

در فاصله 48 ساعت تا آغاز لیگ سیزدهم، هنوز وضعیت جواد نکونام به طور کامل مشخص نشده است اما امروز نکونام به همراه دو نفر از نمایندگان باشگاه تراکتورسازی به فدراسیون فوتبال رفت تا آخرین مراحل پیوستن به این تیم را طی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۵۲

(92-03-22)4230-Aman--(318).jpg

کارلوس کی‌روش که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ایران را ترک کرده بود، صبح امروز (دوشنبه) به تهران بازگشت.

 کارلوس کی‌روش که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به استراحت و البته کمپ یابی به برزیل رفته بود، صبح امروز (دوشنبه) ساعت 10 به تهران بازگشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۶


احسان علیخانی, بیوگرافی احسان علیخانی, عکس های احسان علیخانی

نام: احسان علیخانی
زادروز : ۱۵ آبان ۱۳۶۱
محل تولد: تهران
تحصیلات : کارشناسی در رشتهٔ مدیریت بازرگانیاز دانشگاه دانشگاه تهران
پیشه : تهیه‌کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان، کارگردان
سال‌های فعالیت: از سال ۱۳۷۹ دستیار کارگردان، از سال ۱۳۸۱ کارگردان ، از سال ۱۳۸۳ مجری تلویزیونی

درباره احسان علیخانی :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۳۹

زیاد برفک زدن یخچال, علت برفک زدن یخچال


برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زندعلت می تواند خراب شدن لاستیکهای دور در یخچال و فریزر باشد. 

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم‌بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۵

دوره نوجوانی,خط قرمز نوجـــوان


بالا رفتن سن ازدواج به طور طبیعی پیامدها و تبعاتی در پی دارد که هم دامن فرد را می گیرد، هم اطرافیان او را. در این بین یکی از حساس ترین و مهم ترین آثار این مسئله، فاصله سنی قابل توجه والدین و فرزندان است.امروزه شاهدیم کودکان خردسال در آغوش مادران بالاتر از ۳۰ سال قرار می گیرند، کودکانی که دوره نوجوانی خود را در دوره میانسالی والدین شان خواهند گذراند، یعنی زمانی که تحرک، هیجان و انرژی فراوان آن ها همراهی شورانگیز پدر و مادر را می طلبد معمولا با بی حوصلگی والدین روبه رو می شوند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۱

طرز تهیه پیتزایی رژیمی , مواد لازم برای پیتزایی رژیمی


اگر دوست دارید پیتزا بخورید ولی از کالری آن وحشت دارید این پیتزای رژیمی را حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای 4 نفر :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۰

شب قدر, اعمال شب قدر, فضیلت شب قدر


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به این پرسش که دلایل وجود شب قدردر ماه رمضان چیست؟ این گونه پاسخ داده است:

یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم[1] الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم » ; ای کسانی که ایمان آورده اید، روزه بر شما واجب شده است، همان گونه که در امت های پیشین بر ایشان واجب شده بود . (بقره 183)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۸

1-2333.jpg

دو شرکت خصوصی در نظر دارند با نصب تلسکوپ‌هایی بر روی ماه تا سال 2016، نخستین ماموریت به قطب جنوب این قمر را عملی کنند.

 «اتحادیه بین‌المللی رصدخانه ماه» (ILOA) و شرکت Moon Express مکانی را برای نصب این تلسکوپ‌ها در نظر گرفته‌اند تا نمای واضحی از کهکشان راه شیری را در اختیار بگذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۴۷

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در ادامه حرکت بسمت کوه شارپ، تاکنون یک کیلومتر از مسیر هشت کیلومتری را پیموده است.

 حدود دو هفته قبل تحقیقات علمی کنجکاوی در منطقه Glenelg به پایان رسید؛ این منطقه در 500 متری محل فرود مریخ نورد قرار دارد و شواهدی از محیط مرطوب در تاریخچه باستانی سیاره سرخ بدست آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۳۴

توصیه همسرانه,همسر خویش


1. در مقابل همسر خویش, گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.

 

2. هدیه دادن مهرو محبت را زیاد می‌کند؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هر چند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۷

نکاتی درباره لیموعمانی, دانستنی های لیمو عمانی


لیمو عمانی همان لیمو ترش معمولی خشک شده است . اما شهرت آن به اسم لیمو " عمانی " به دلیل این است که شهر عمان پایتخت کشور اردن معروف ترین نوع لیمو را دارد . کشورهای اردن، لبنان و فلسطین بین سایر کشورها از نظر محصولات مرکباتی ، بسیار به نام هستند و طعم و عطر این محصولاتشان مثل پسته دامغان یا سیب اهر و یا زعفران قائن و خربزه مشهد!! شهرت جهانی دارد. ولی بعضی ها به اشتباه، این لیمو را لیموی عمانی می نامند. چنانکه میدانید کشور عمان فاقد هر نوع محصولات مرکباتی معروف است و زیتون این کشور بسیار معروف است !‌

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۵

ریزش مو,متخصص پوست مو و زیبایی


یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: استرس‌های روحی سبب تشدید ریزش مو می‌شود.

 

دکتر حسین کاووسی، ریزش مو را به دو دسته ریزش موی قابل برگشت و ریزش موی غیرقابل برگشت تقسیم و اظهار داشت: نوع غیرقابل برگشت آن چندان شایع نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۰

بازیهایی برای تقویت هوش و خلاقیت کودک, تقویت هوش و خلاقیت کودک

بازی کردن با نوزادان و خردسالان لذتبخش است. حتی نوزادان خیلی کوچک هم از اینکه بزرگترها آنها را در آغوش بگیرند، به آرامی تکان بدهند، نوازش کنند، بینی‌شان را به بینی آنها بمالند و در کنارشان بخوابند لذت می‌برند. امیدوارم بتوانید با انجام بازیهای هدفمند و پرمحتوا به رشد مغزی کودک دلبندتان کمک کنید.
شما با استفاده از روشهای مختلفی از قبیل آواز خواندن، نوازش کردن، در آغوش گرفتن، حرکت دادن، حرف زدن با کودک و تحریک حواس پنجگانه او مانند حس بویایی و چشایی می‌توانید مغز کودک خود را پرورش دهید و کمک کنید سلول‌های مغز او اتصال‌های جدیدی با هم برقرار کنند.
من در اینجا سعی می‌کنم بازیها را به طور خلاصه برای شما دوستان عزیز بیان کنم ان شاء اله که مورد استقبال شما قرار بگیرد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۱۸

نو و نورپردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نورپردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.

نور به خانه روشنایی می دهد


نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۱۳
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۰۹

 بیوگرافی سیما تیرانداز, سیما تیرانداز, عکس سیما تیرانداز

سیما تیرانداز (زاده ۱۳۴۹ - تهران) از بازیگران تئاتر و سینمای ایرانی است. وی کارشناسی‌ ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکدۀ سینما و تئاتر دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۰۴

غذاهای مقوی برای سحر,غذای مناسب سحری

 ما در این گزارش غذایی را به شما معرفی می کنیم که به علت دیر هضم بودن آن و همچنین تأمین آنتی اکسیدان و آب بدن می تواند غذایی مفید در طول ماه مبارک رمضان باشد.

میترا زراتی متخصص تغذیه گفت: با توجه به اینکه وعده افطار دیر صرف می شود، مصرف افطار همراه با شام مفصل مشکل آفرین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۲ ، ۰۶:۰۱

205-7.JPG

مسؤولان شهری در نروژ قصد دارند با استفاده از آینه‌های غول پیکر، برای نخستین بار امکان بهره‌مندی از نور خورشید را در نیمه دوم سال برای ساکنان منطقه فراهم کنند.

 شهر صنعتی Rjunkan در یک دره واقع شده و مناطق کوهستانی اطراف آن از ماه سپتامبر تا مارس (شهریور تا فروردین) مانع از تابش مستقیم نور خورشید بر سطح شهر می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۱:۰۰

214-7.JPG

محققان نرم‌افزار جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند زمان و محل دقیق حضور افراد در آینده را مشخص کند.

 تصور اینکه در پنج سال آینده در کجا و مشغول چه کاری خواهید بود، با دستاورد محققان شرکت مایکروسافت و گوگل دیگر یک رویا نخواهد بود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۷

19-378.jpg

یک کارشناس امور فضایی ناسا از وجود ساختارهای عظیم ناشناخته‌ در فضا خبر داده که مانند جاروبرقی عمل کرده و با کشاندن کهکشان‌ها به سوی خود، جهان را کج کرده‌اند.

دیوید گلن، اولین آمریکایی حاضر در مدار اشاره کرده که انسان‌ها بر این تصور هستند که درک کاملا خوبی از قوانین جهان دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۴

در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند : خرما بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۴۷


قلعه,زیباترین قلعه های جهان,زیباترین قصر های جهان

زمانی که قصرها ساخته شدند هدف آن ها ایجاد کردن یک بهشت کوچک برای ساکنین خود بود. پادشاهان و خانواده های سلطنتی با پولی که از مالیات ها و خراج های مردم جمع می کردند این بهشت های کوچ را برای خود ساختند. در این مطلب 10 قصر زیبای دنیا را می بینید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۴۳

 بیوگرافی عباس غزالی,تصاویر  عباس غزالی

عباس غزالی ، هنرمند ایرانی میباشد که در عرصه سینما،تئاتر،تلویزیون حضور خوب و خیره کننده ای داشته اند، وی متولد سال ۱۳۶۳ می باشد و دارای دیپلم ادبیات و علوم انسانی است، از بازیگران مورد علاقه ی او میتوان به حامد بهداد و پرویز پرستویی اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۳۶

ایده برای تزئین سفره افطار, تزئین حلوای سفره افطار


مواد لازم :
حلوا
نان میکادو : ۱ عدد
شکلات : 100 گرم
کره : نسبت کره با شکلات یک چهارم  1/4 هست یعنی اگه ۱۰۰ گرم شکلات استفاده می کنید ۲۵ گرم کره اضافه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۵

کرم پوست,سلامت پوست,حساسیت پوستی

برای جلوگیری از خشک شدن و حفظ سلامت پوست می توان از لوسیون ها و کرم های پوست استفاده کرد. برخی از این کرم ها را می توان با مواد طبیعی و در منزل تهیه کرد. البته اگر بعد از مصرف هر لوسیونی دچار قرمزی و حساسیت پوستی شدید، نباید دیگر از آن استفاده کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۲
منت‌کشی از همسر, انتقاد ازهمسر,زندگی مشترک


همه ما آدم‌ها گاهی اشتباه می‌کنیم، گاهی دل یکدیگر را ناخواسته می‌شکنیم و این پایان موضوع نیست بلکه باید این اشتباه را جبران کنیم. عذر خواستن یکی از مۆثرترین روش‌هایی است که می‌تواند آتش معرکه را در خانواده خاموش کند و جو آرامی را دوباره به خانه‌تان بر گرداند.


اما عذر خواهی هم مانند هر کار دیگری، چم و خم‌های مخصوص به خود را دارد مانند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۰

مدل ساعت مچی, ساعت مچی های پرطرفدار


طراحی‌های جدید برندهای معتبر ساعت نشان می‌دهد که امسال ساعت‌های استیل جای‌شان را به ساعت‌های بند چرمی داده‌اند و این یعنی حالا باید در میان ساعت‌های بند چرمی سراغ مدل مورد علاقه‌تان بگردید. این نکته را به خاطر بسپارید و نگاهی بیندازید به مدل‌هایی که ما از میان ساعت‌های جدیدی که این روزها روی پیشخوان مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند برای شما گلچین کرده‌ایم از آقای کروکدیل گرفته تا زرد مثل خردلی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۲ ، ۰۰:۱۷