بیتل

مشخصات بلاگ
بیتل

۱۳۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

 با قراردادن تلسکوپ ها در مدار زمین و در بالای اتمسفر آن ستاره شناسان قادرند اطلاعات بیشتر و تصاویر بهتری را دریافت کنند .آنها میتوانندفواصل دورتری را ببینند و اطلاعات بیشتری را در طول موجهایی کسب کنند که معمولاً اتمسفر زمین آنها را جذب نمیکند.داده ها و مطالب جمع آوری شده از مدار را این تلسکوپ ها برای زمین مخابره میکنند.

تلسکوپ فضایی هابل یک نمونه از این موارد است که توانسته از میدان بسیار دوردست عالم عکس بگیرد و برای زمین ارسال کنند.

تماشای فیلم را از دست ندهید . . . 

دورترین نقطه عالم هستی از دید هابل

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۱۱

سرطان پوست,ملانوما,شناسایی سرطان پوست از طریق بوی سلول

شناسایی کشنده‌ترین سرطان پوست با بوی سلول‌ها در دستاورد دانشمند ایرانی و همکاران
پژوهش جدید تیمی از محققان با همکاری یک دانشمند ایرانی نشان داده که بوی سلول‌های پوست انسان می‌تواند برای شناسایی سرطان ملانوما مورد استفاده قرار گیرد.

محققان مرکز مونل با همکاری دانشمندان موسسات دیگر مانند دکتر شاهین فخارزاده از دانشگاه پنسیلوانیا همچنین نشان داد که یک نانوحسگر علاوه بر شناسایی بوی منحصربفرد مرتبط با سلولهای ملانوما که یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان پوستی بوده، می‌تواند بطور قابل اعتمادی این سلولها را از سلولهای عادی دیگر متمایز کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۰۵

تلفن هوشمند,بازکردن قفل تلفن هوشمند با چشمک زدن
شرکت گوگل درخواست ثبت یک اختراع را ارائه کرده که به کاربر این امکان را می دهد، قفل تلفن هوشمند و تبلت خود را به جای کلمه عبور با استفاده از حالات صورت به باز کند.
جدیدترین دستگاه های اندرویدی پیش از این دارای ویژگی باز شدن قفل با استفاده از چهره برخوردار است که در آنها از شناسایی صورت برای باز شدن قفل استفاده می شود، اما درخواست جدید گوگل برای ثبت این اختراع فناوری را به یک مرحله جلوتر سوق داده و قفل تلفن همراه را با ویژگهای خاصی در صورت باز می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۰۱

تیمی از دانشمندان لابراتوار شیکاگو با کشف شیوه‌ای برای اعمال فشار جهت منبسط‌کردن یک ماده به جای منقبض‌کردن آن، قوانین فیزیک را به چالش کشیده‌اند.

کشف حالتی که قوانین فیزیک را به چالش کشید

 به گفته کارنا چاپمان، شیمی دان لابراتوار وزارت انرژی امریکا، این امر مانند فشاردادن یک سنگ و شکل‌دادن اسفنجی بزرگ است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۵۷

ورزش های توپ, برنامه روزانه ورزشی

توپ های ورزشی در اندازه ها و وزن های گوناگون به صورت یک وسیله رایج مورد استفاده برای انجام تمرین های بدنی درآمده اند...

انواع متفاوت این توپ ها می توانند به صورت یک ابزار ساده باعث تنوع برنامه روزانه ورزشی شما شوند و برای تقویت تنه، بهبود وضعیت قرارگیری بدن و کمک به افزایش توان فرد برای پایداری و تعادل به کار روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۵۵

 استخاره,استخاره کردن,استخاره با قرآن

 استخاره یک مطلب اختراعی نیست که ما بخواهیم روشی برای آن ابداع کنیم
استخاره یک امر کاملا تعبدی است و روش آن همان روشهایی است که در احادیث و روایات آمده است ضمنا استخاره هرگز آینده نگری نمی کند استخاره فقط انسان را از حیرت و دو دلی بیرون می آورد که یک طرف را انتخاب کند و خیر بودن یا شر بودن امور هم باز به تشخیص خود ما نیست همانطور که قرآن کریم می فرماید «عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم...»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۵۱

خواندن فاتحه,فاتحه خواندن برای اموات

 در منطقه ای مرسوم است که مردم بر سر قبر می روند و با سنگ کوچک یا انگشت بر سنگ قبر می زنند و فاتحه می خوانند، آیا این بدعت است یا سنت؟
پاسخ اجمالی
در روایات برای زیارت کردن قبر، آدابی ذکر شده است که در پاسخ تفصیلی تعدادی از آنها بیان می شود. اما علاوه بر موارد مذکور در روایات، در میان عرف نیز سنت هایی وجود دارد. یکی از این سنت ها زدن سنگ به قبر است که گاه با این دلیل همراه است که مرده صدایمان را بشنود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۴۸

درست کردن شربت های  تابستان,شربت خیار و سکنجبین

اگر در جست‌وجوی یک شربت گوارا، خوش‌عطر و دلپذیر برای عصرهای تابستان هستید پیشنهاد می‌کنیم یک بار شربت خیار سکنجبین را همراه عرقیات گیاهی تجربه کنید. تهیه این شربت که یکی از معروف‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران است علاوه بر آنکه موجب افزایش نشاط شما می‌شود تاثیرات درمانی و شفابخشی زیادی دارد.

 اگر تصمیم دارید از شربت سکنجبین و خیار برای یک مهمانی دوستانه در عصر یکی از روزهای گرم تابستان استفاده کنید؛ می‌توانید، عرق نعناع و گلاب نیز به آن اضافه کنید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۴۳

خواص درمانی سنگ ها,خواص سنگ ها,درمان با سنگ ها
۱)آکوامارین=افزایش قدرت بیان وضریب هوشی بسیار سودمند برای هنرمندان و موسیقی دانان
۲)آبسیدان رنگین کمان= درمان منفی بافی وحساس بودن بیش از حد. کنترل ضربه های احساسی
۳)ابسیدان لکه برفی= افزایش قدرت بیان. محافظت در برابرتشویش و اظطراب. بر طرف کننده افسردگی
۴)آمازونیت= ایجاد انرژی حیاتی وجنب وجوش در طول زندگی
۵)کهربا= ایجاد تعادل درونی . افزایش قدرت اراده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۸

ماه

با گذشت 14 ماه ، روز یکشنبه 23 ژوئن ( 2 تیر )ماه کامل که در نزدیک ترین نقطه به زمین قرار می گیرد به شکلی بزرگتر و روشن تر از همیشه دیده می شود.

ابرماه روز 23 ژوئن ( 2 تیر ماه) جدا از این که منظره زیبایی رغم می‌زند چندین افسانه و شایعه درباره ایجاد فجایع طبیعی از جمله زلزله، سونامی، سیل، طوفان و گردباد را نیز برای مردم ساده لوح به همراه می‌آورد.

در روز مشخص شده ماه بزرگتر و روشن‌تر بوده و بیش از هر زمان دیگری به زمین نزدیکتر می‌شود. فاصله ماه از زمین میانگین فاصله ماه تا زمین 384402 کیلومتراست که قرار گیری آن در مدار حضیضی ماه را به زمین نزدیکتر می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۶

11-888.jpg

دستاوردها و پیشرفت های علمی امروز بشر مدیون تلاش های دانشمندان و محققانی است که برای رمزگشایی از اسرار علم و کمک به بشریت، حتی جان خود را از دست داده اند.

 ماری کوری، دیوید جانستون، الیزابت فلایشمان و جمعی از فضانوردان از جمله برجسته ترین پیشتازان علم در حوزه های مختلف محسوب می شوند که جان خود را در جریان تحقیقات علمی از دست دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۴۲

2-1460.jpg

یک تیم ستاره‌شناسی موفق به شناسایی گونه طبقه‌بندی نشده ستارگان شده‌اند که طی یک دوره زمانی ثابت روشنتر و تاریکتر می‌شود.

 دانشمندان از مدتها قبل ستارگان تپنده را که درخشش آنها متفاوت است، می‌شناختند اما این اجسام سنگین جدید در دورهای بین دو تا 20 ساعته روشنتر و تاریکتر می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۳۵

2.jpg-2.jpeg

در تازه‌ترین تلاش برای ساخت تلویزیون‌های منعطف، مهندسان ژاپنی قصد دارند تلویزیون پلاسمایی را ارائه کنند که مانند کرکره جمع می‌شوند.
 شرکت شینودا پلاسمای ژاپن این نمایشگر پلاسمای بزرگ منعطف را در نشست هفته نمایش 2013 در دانشگاه کلمبیا در ونکوور به نمایش درآورده و جایزه بهترین نمونه پیش‌ساخت هفته نمایش را بدست آورد.
 تلویزیون HDTV آخرین تلاش برای ساخت دستگاههای منعطف در آینده بوده و این نمایشگر می‌تواند در یک بعد خم شود. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۲

 سخنان آموزنده, جملات زیبا و آموزنده

همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی، چیزی را بنویس که بتوانی امضایش کنی وچیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی.

 

 آنانکه تجربه‌های گذشته را به خاطر نمی‌آورند محکوم به تکرار اشتباهند.

 

 وقتی به چیزی می‌رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته‌ای.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۹

رفتار با کودک, رابطه دختر و پدر, پسر و پدر

فرزند شما چند ساعت از روزش را با پدرش می‌گذراند؟ چقدر با پدرش دمخور است و از او تاثیر می‌گیرد؟ چقدر شما اجازه می‌دهید که پدرش با روش‌های خاص خود فرزندتان را بزرگ کند؟ برخلاف آن که بیشتر مردم مادر را مسئول تربیت فرزند می‌دانند، محققان می‌گویند کودکانی بهترین مهارت‌های اجتماعی را در خود پرورش می‌دهند که پدرانشان تعامل مثبتی با آنها دارند و اجازه می‌دهند که کودک خود مسیر بازی را تعیین کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۶

دوست دختر, دوست پسر, مطالب طنز

1. روز اول آشنایی با یه پسر , اتفاقا شما یه رستوران خیلی خوب می شناسین که می تونین دو نفری اونجا بیشتر صحبت کنین ! تو منو این رستوران ارزون ترین قلم ۱۵هزار تومنه که اونم سالاد فصلشه !! البته اگه روز اول نباشه و صمیمی تر شده باشین باهمدیگه , می تونین با توجه به درجه ی گاگول بودن پسر مورد نظر , یک , دو یا چند نفر از دوستای گشنه تون رو همراه ببرین 03 بهرحال یه سفره ایه تو یه رستوران خوب و شیک ,دور هم پهن شده دیگه ,چرا دوستاتون استفادشو نبرن ؟!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۲

جملات زیبا و آموزنده, ماهاتما گاندی

"نباید ایمان خود به بشریت را از دست بدهید. اگر چند قطره از آب اقیانوس آلوده شود کل اقیانوس آلوده نمی گردد."

"فاصله بین آنچه انجام می دهیم و آنچه توانایی انجامش را داریم برای حل بیشتر مشکلات جهان کافی خواهد بود."

"اگر آدم شوخ طبعی نبودم مدت ها پیش خودکشی کرده بودم. "

ماهاتما گاندی نیازی به معرفی ندارد. همه مردی را که رهبری ملت هند برای استقلال از سلطه انگلیس در سال 1947 بر عهده داشت می شناسند.

پس بیایید به بررسی چند نکته از عقاید گاندی بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۸

 روش های خنک کردن خانه , خانه ای خنک بدون کولر

یکى از راههاى جایگزین براى خنک کردن خانه، استفاده از راه هاى طبیعى است؛ به این معنى که بدون استفاده از هیچ وسیله خنک کننده برقى بتوانیم دماى خانه را کاهش دهیم.

براى رسیدن به این منظور موثرترین راه این است که گرمایى را که به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن به خانه پیشگیرى کنیم.

 مناسب ترین روش براى پیشگیرى از جذب حرارت و دفع گرما، انعکاس یا بازتاباندن آن است. گرما از چند طریق وارد خانه مى شود که مهمترین و عمده ترین آنها حرارت ناشى از تابش گرماى خورشید است که از پنجره ها و سقف وارد خانه مى شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۳

زنان موفق, اعتمادبه‌نفس  درخانم ها,زنان باهوش

به دلایل زیر توانایی همیشه منجر به اعتماد به‌ نفس نمی‌شود.زنان موفق می‌دانند که در هر کار مردانه‌ای، گاهی خود را در شرایطی نامساعد می‌بینند. ممکن است دست‌کم گرفته شویم، مورد استفاده کمتر قرار گیریم یا حتی حقوق کمتر دریافت کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد زنان باید در سطوحی به طور غیرعادی بالا کار کنند تا درمقایسه با همکاران مرد خود توانا به نظر برسند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۸

مجموعه لباس های راحتی زنانه و دخترانه سال 92 

مدل لباس راحتی زنانه 92


مدل لباس راحتی, لباس راحتی 92

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۶

عرق کردن,فواید عرق کردن,مواد غذایی مفید در کاهش گرمای بدن
آیا نوشیدن آب به تنهایی برای تحمل گرمای هوا کافی است؟
فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام‌های داغ و سنگین خود شهرها را فرا گرفته است. گاهی هوا چنان گرم می‌شود که عرق از سر و رویمان جاری می‌شود، خستگی و بی‌حوصلگی بر ما غلبه می‌کند و تشنگی سراپای وجودمان را می‌گیرد.
در این صورت است که مدام از خود می‌پرسیم چگونه می‌شود با این گرما مقابله کرد؟ آیا نوشیدن آب به تنهایی برای تحمل گرمای هوا کافی است؟ نقش تغذیه در مقابله با دهیدراته شدن بدن (از دست دادن آب بدن) چیست؟ همه‌ این سوال‌ها پاسخ دارد. مهم این است که اجازه ندهید بدنتان آب خود را از دست بدهد و دچار خستگی بشوید. برای مقابله با گرما و عطش تابستان با ما باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۰

195-6.JPG

کپسول باری پروگرس 51 با جدا شدن از ایستگاه فضایی بین المللی، شرایط را برای الحاق کپسول باری اروپا فراهم کرد.

 کپسول باری پروگرس 51 حامل 3.1 تن غذا، سوخت، اکسیژن و تجهیزات علمی مورد نیاز برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ پس از دو روز سفر در تاریخ 26 آوریل (ششم اردیبهشت) به ایستگاه ملحق شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۴

آنچه در بازار موبایل می‌بینیم لشکری از محصولات تکراری، حوصله سر بر و عاری از خلاقیت است؛ در بین همه آنها چند الهه زیبایی انتخاب کرده‌ایم.

سونی Xperia Z
بدنه پشتی Xperia Z کاملا از شیشه نشکن ساخته شده، اما سونی به همین اکتفا نکرده و اطراف گوشی را نیز به شیشه مجهز کرده که این موضوع درخشش خاصی را به دستگاه بخشیده است. تنها پلاستیکی که در Xperia Z به کار رفته در محل تقاطع بدنه پشتی و رویی قرار دارد. استفاده از این پلاستیک به خصوص در گوشه‌های دستگاه، باعث می‌شود که کمتر نگران آسیب دیدن موبایل ارزشمند خود، هنگام افتادن باشید.

گوشی‌های گرانقیمت , گلکسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۲۹

بهترین اولترابوکهای نمایش داده شده در نمایشگاه Computex
جدیدترین اولترابوکها در نمایشگاه سخت افزار تایپه Computex معرفی شدند.امسال پردازنده نسل جدید هاسول Haswell گل سر سبد محصولات جدید بود اما برای جا افتادن این محصول در سیستم های جدید به طور گسترده، باید تا چند ماه آینده منتظر باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۲۳

211-6.JPG

مطالعات جدید در حوزه علم عصب‌شناسی به رهبری یک محقق ایرانی، به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا گوش‌دادن به موسیقی به اندازه یک فیلم پلیسی جذاب است.

 در این پروژه که در «موسسه تحقیقاتی روتمن» در کانادا انجام شد و رهبری آن را نیلوفر سلیم‌پور، محقق ایرانی، بر عهده داشت، از گروهی از شنوندگان موسیقی خواسته شد که به نمونه‌های کوتاه از 60 ترانه‌ای که هرگز نشنیده بودند، اما به سبکی بودند که آن‌ها با آن آشنایی داشتند، گوش دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۱۵

196-4.JPG

استفاده از اسپرم مردگان برای بارور کردن تخمک در لقاح آزمایشگاهی با موانع اخلاقی از جمله تولد فرزندان بدون پدر روبرو است.

 درخواست برای بازیابی اسپرم پس از مرگ (PMSR)، طی چند دهه اخیر در برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا روند رو به رشدی پیدا کرده، اما این مساله همچنان با چالش های اخلاقی مواجه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۱۲

12.0jpg-10.jpg

ستاره‌شناسان بر این باورند که بهترین راه شناسایی حیات بیگانه می‌تواند جست‌وجو برای گرمای تولید شده توسط تمدنهای دیگر با استفاده از یک مگاتلسکوپ باشد که برنامه‌ریزی برای ساخت آن آغاز شده است.

 این تلسکوپ عظیم 76 متری با نام احتمالی «کلوسوس» (غول) از روزنه بیش از دو برابر لنزهای کنونی برخوردار خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۶:۰۹

شستن لباس سنگ دوزی,نحوه شستن لباس مجلسی

بسیاری از خانوم های خانه دار از مشکلات به وجود آمده برای لباس های خود بعد از شستشو شکایت دارند. مشکلاتی مثل رنگ پس دادن لباس ها یا بیش از حد چروک شدن لباس ها که از جمله مشکلات اصلی در زمینه شست و شوی لباس ها است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد شستشوی بهتر لباس آشنا کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۵۸

میزان مصرف میوه, راهنمای میزان مصرف هر نوع میوه

یک کارشناس ارشد تغذیه، با بیان اینکه زیاده روی در مصرف نوبرانه ها موجب بروز دل درد می شود؛ توصیه کرد افراد روزانه 2 تا 3 واحد میوه با رعایت تنوع در بین وعده های غذایی مصرف کنند.

وی ادامه داد:« توصیه ما پرهیز از زیاده روی در مصرف نوبرانه ها و میوه ها است همچنین افراد باید در بحث مصرف میوه ها، میزان توصیه شده برای مصرف هر میوه را رعایت کنند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۵۵

ناخن,بیماری ناخن,علت سفید شدن ناخن
آیا می دانستید که ناخن های شما می توانند سرنخ هایی از سلامت کلی شما را ارائه دهند؟ وجود سفیدی در ناخن یا وجود اثر خفیفی از رنگ قرمز و یا مقداری ناهمواری در ناخن ها ممکن است نشانه ای از بیماری در بدن باشند.
ناخن بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه شامل پوست، مو و غشاهای مخاطی هستند.صفحات حفاظتی که ناخن نامیده می‌شوند، انتهای انگشتان دست و پا را می‌پوشانند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۵۰